Hadí oči stavějí zejména na mnohaletých policejních zkušenostech autorky Isabelly Maldonado

hadí oči
Portorická spisovatelka Isabella Maldonado zaujala čtenáře už svým krimi thrillerem Šifra. Nyní se její ústřední postava Nina Guerrerová vrací s novým, neméně zajímavým případem Hadí oči.

Většina z vás asi za svůj život nepřečetla velké množství knih od portorikánských autorů. Isabella Maldonado ovšem rozhodně stojí za pozornost a neměla by vám uniknout. Už po pohledu na její bohatý životopis vám bude jasné, že k psaní krimi/thrillerové série má hodně velké předpoklady. Pracovala totiž jako hlídková policistka, vyjednavačka, řídící důstojnice terénních operací, koordinátorka jednotky pro boj s organizovaným zločinem nebo velitelka okresní stanice. Absolvovala i Národní akademii FBI v Quantiku a její poslední pozicí bylo vedení útvaru zvláštního vyšetřování a forenzních metod. Poté od policie po mnoha letech odešla.

Podobnými zkušenostmi se asi může pochlubit jen málokdo. Nejen ony, ale třeba i její hispánský původ výrazně ovlivňují její literární tvorbu. Jestliže jste četli Šifru, tak nějak už budete vědět, do čeho jdete. Zachovaly se totiž některé základní stavební kameny. Především důkladné popisy vyšetřování čerpající z praxe a nemilosrdný vrah, který má své zločiny a postupy výborně promyšlené.

Ale pojďme už k hlavní zápletce. Vyšetřovatelé okolo Niny Guerrerové se tentokrát zabývají případem, v němž o život přišla žena, muž i jejich malé dítě. Na první pohled jasný případ zabíjející matky a její následné sebevraždy se mění v něco nepředstavitelného. Co když totiž existuje pojítko s čtyři roky starou trojnásobnou vraždou? A co když je všechno ještě složitější a pachatel koná zlo již desítky let? Brzy se navíc tyto zločiny stanou velice osobními pro jednoho z policistů.

Je jasné, že tu před sebou máte zabijáka, který dokáže rozpoutat peklo na zemi. Jeho zločiny jsou navíc opravdu propracované a dokáže skvěle manipulovat s médii i samotnou policií. Většina příběhu se soustředí na vyšetřující agenty, ale vedle toho se podíváte i do vrahovy minulosti, poznáte jeho pohnutky a budete sledovat některé jeho kroky.

Rozhodně se tedy jedná o mrazivou záležitost, ale hlavní roli tu hrají především postupy při pátrání po pachateli. Právě na nich je znát odbornost spisovatelky, která neváhá zabřednout až do nejpodrobnějších detailů. Budete svědky plánování akci, důkladných rozborů psychologické stránky vraha. Ten bude „rozebrán“ až do nejmenších podrobností a díky tomu získává na reálnosti.

Přestože má kniha téměř 400 stran, velice rychle se pohybuje směrem vpřed. Zápletku budete hltat celou svou knihomolskou duší a napjatě budete očekávat, jestli policie vraždícího psychopata dopadne. Navíc budou do všeho zamotány i osobní záležitosti. A tím nemyslím jen počínající romantickou linku mezi dvěma vyšetřovateli, ale daleko závažnější osudovou zprávu pro jednoho z nich. Jedná se o zajímavé překvapení, které všechno trošku (hodně) zamotá.

Hadí oči s klidným svědomím nazvu skvělým thrillerem s kriminální zápletkou. Souboj mezi chytrými agenty a nevypočitatelným pachatelem je radost sledovat. Dozvíte se zákulisní informace o vyšetřování, které pocházejí od té nejzpůsobnější osoby. Od ženy, která během života pracovala na mnoho důležitých postech v rámci policejních složek.

A pozor, vypadá to, že na další pokračování bychom nemuseli čekat zas tak dlouho. Třetí díl s názvem The Falcon se totiž připravuje na závěr roku 2022.

Knihu Hadí oči můžete zakoupit na stránkách společnosti Grada.