Posádka Kraksny se tentokrát setká s Pánem hor

mountains 192987 1280
Již šestý díl série Legie napsala tentokrát ta hezčí polovina ze spisovatelského dua Kristýna Sněgoňová. Kdo četl předchozí díly asi nebude příliš překvapen. Pán hor v sobě skrývá všechno, co jsme si u partičky z lodi s názvem Kraksna oblíbili.

Dočkali jsme se poloviny této dlouhotrvající vesmírné série, v níž se může stát prakticky cokoliv. Stále nás baví, i když už tolik nepřekvapuje. Je tu opět hodně akce, nějaké ty prsa i další lidské či nelidské údy a samozřejmě naši staří známí. Zatímco v předchozím díle jsme šli zejména po stopách Moravce a Agy, tentokrát si Kristýna Sněgoňová vybrala jinou a vlastně trochu nečekanou dvojici – Vodičku a Giuseppeho.

Co si budeme povídat, po většinu doby se prozatím jednalo spíše o vedlejší postavy stojící ve stínu kapitána Bouchače a lorda Mrdáka. Zatímco minule jsme byli zachraňovat Agu, tentokrát se vydá technik s kuchařem na pomoc Amandě. Jak už tomu u téhle partičky bývá, způsobí si cestou spoustu problémů, nejednou se dostanou do smrtelného nebezpečí a nakonec se setkají s Pánem hor, legendárním vůdcem odboje proti enlilskému impériu.

Tahle série se mi vlastně líbí i v tom, že rozvíjí potenciál vesmíru samotného a jeho velikosti. Co si budeme povídat, je prostě nekonečný. Většina sci-fi knih se odehrává jen v některé jeho určité části a máte možnost poznat jednu či dvě konkrétní rasy. Legie vás přitom bere ve svých knihách napříč různými kouty a autoři už dokázali vymyslet poměrně slušný počet různých mimozemských potvor. A jejich fantasie je snad bezbřehá. I tentokrát se tak můžete těšit třeba na obří žížaly nebo trochu roztomilejšího Brunkára. Podíváte se však i do manéže vesmírného cirkusu, v níž potkáte opravdové obludnosti.

Co zůstává stejné je břitký humor, velké množství přestřelek, sexuální narážky (i když tentokrát jich je o poznání méně) a v neposlední řadě i týmová práce. Postupem času jsme se mohli s jednotlivými postavami natolik seznámit, že museli snad každému přirůst k srdci. Vlastně už si pořádně nedovedu představit, že se s nimi budeme muset jednou rozloučit. Naštěstí to bude ještě zadlouho.

Hodnotit kvalitu jednotlivých děl je už dosti obtížné. Stačí si přečíst komentáře třeba na Databázi knih. Jedna kniha se líbí tomuhle a druhému ne, v dalším pokračování je to naopak. Za mě si celá série drží standartní úroveň, od které se příliš neodchyluje. Po většinu doby mě čtení baví, samozřejmě se najdou i méně svižné momenty, ale to je asi jasné.

Pán hor v této rovině pokračuje. Opět se nacházíme v dalším koutě vesmíru, tentokrát vás tedy čeká jedna na první pohled docela hezká planeta, na níž se ovšem odehraje poměrně velká bitvy. Před ní ovšem budete zažívat s Vodičkou a Giuseppem rovněž napínavé a nebezpečné momenty.

Na samotném konci přijde jedno velké překvapení. Tak nějak je totiž prozrazeno, kam se posádka Kraksny vydá v příštím díle. A bude to velký. Vlastně to je tak trochu nakopnutí k tomu, abyste nepřestali číst. Protože tuhle misi budete chtít zažít společně s nimi.

Pán hor je dalším dílem Legie, který mě nezklamal. Vlastně jsem původně myslel, že už se u šestého dílu budu nudit a nebo úplně přestanu číst. Ale nestalo. Stále mě to baví a chci toho víc. Je to jako droga. A navíc, jak už jsem naznačil, příště to bude hodně zajímavé. Budeme se těšit na Mrtvou schránku, která vychází už na podzim.

Knihu Pán hor můžete zakoupit na stránkách nakladatelství Epocha.