Romantická komedie plná krve, humoru a lega

Satanova dcera cela obalka
Myslím, že většina z vás asi ještě nikdy nečetla démonicko-romantickou komedii ve stylu bizzaro. Na české knižní pulty se vrací Carlton Mellick III s knihou Zbouchnul jsem satanovu dceru. Vychází u nakladatelství Carcosa.

Už samotný název i obálka dávají jasně najevo, na co se můžete v tomto případě těšit. Ale pojďme se nejdříve podívat na samotného autora. Carlton Mellick III patří mezi zakladatele žánru bizarro fiction. Ten u nás prozatím není příliš známý, ale s tímto tvůrcem se to může lehce změnit. Samozřejmě se asi bude vždycky jednat o okrajovou literaturu. Carlton ovšem rozhodně není žádným nováčkem. Na svém kontě má i Cenu Brama Stokera a velké množství knih či povídek. Jejich názvy mluví za vše – Satan Burger, Menstruující nákupák nebo Anální kolík s jezulátkem. V českých končinách se významněji představil až se Strašidelnou vagínou. Předtím mu vyšla pouze jedna povídka v elektronickém hororovém magazínu Howard.

Nyní tu máme jeho aktuální román v českém překladu s názvem Zbouchnul jsem satanovu dceru. Přestože je poměrně těžké uvěřit tomu, že se jedná o romantickou komedii, svým způsobem je to pravda. Samozřejmě ovšem nemůžete čekat klasický milostný americký příběh, na který jste odevšad zvyklí. Přestože základní charakteristické rysy jsou zde obdobné a tvůrce se snažil držet linie těchto příběhů, dočkáte se mnoha bonusů, které rozhodně obvyklé nejsou. O to víc vás budou bavit.

Hlavní postavou je trochu zvláštní mladík Jonathan, který od malička miluje lego. Na tom by nebylo nic až tak divného, kdyby nebydlel v domě z lega a neměl přítelkyni z kostiček. Jednoho dne mu ovšem na dveře zaklepe démonka Veška s tím, že čeká jeho dítě a musí si ji vzít. Nejdříve se mu příliš nechce, ale démoni dokážou být dostatečně přesvědčiví. Brzy proto bude muset řešit situace, které běžnému smrtelníkovi ani nepřijdou na mysl.

big zbouchnul jsem satanovu dceru 9km 412033

Jestliže vám popis knihy zní ještě jakž takž normálně, nebojte se. Dočkáte se opravdových šíleností, o kterých byste nikdy neřekli, že jdou napsat do takového románu. Ale světe div se, ono to funguje. Příznivci netradičních a originálních románů prostě musejí být nadšeni, protože autor si s vámi pohrává a sype do vás neskutečné bizarnosti.

Ústřední hrdina je tak trochu lůzr, o kterého byste v běžném životě možná ani neopřeli kolo. Ale díky kontaktům s démony začne získávat na zajímavosti a dostává se do šílených situací. Ostatně co by asi řekli vaši rodiče, kdyby jste si na večeři přivedli rohatou krásku s červenou kůží a ocasem, která navíc čeká vaše dítě?

Celý příběh má opravdu hodně láskyplnou dějovou linku, ale vedle toho se můžete těšit na neskutečně brutální okamžiky plné stříkající krve a mrtvol. Rohatí prostě nejsou úplná neviňátka. Připravte se na návštěvu pekla i vytvoření pekla na zemi. Nechybějí bitky plné bojového umění i přestřelky nejen s kulkami. Závěr se promění v opravdovou akční jízdu, která se promění v krvavé lázně. Ale nebojte se. Konec dobrý, všechno dobré.

Kniha je velice čtivá a opravdu vás bude bavit. Chvílemi budou někteří z vás plakat smíchy nebo se alespoň trochu pochechtávat. Spojení romantiky, krvavé řežby, humoru a lega je v tomto případě opravdu až neskutečné.

Carlton Mellick III. se opět ukázal v pravém světle a předvedl naprosto neskutečnou kombinaci žánrů i témat. Jeho knihy jsou něco natolik originálního, že by si zasloužil daleko více pozornosti. Bohužel většina společnosti asi stále není připravená na tento druh literatury, která boří veškeré hranice i tabu. Jestliže se ovšem nebojíte jakékoliv hororové formy a smlsnete si na různých šílenostech, tato kniha pro vás bude ušitá jako na míru.

Autorův humor si můžete vychutnat  i v jednom z videí. Bohužel pouze v angličtině.