Eva Maria Zurhorst: Soulsex

texture 1504364 1280 1 5
Máte-li po krk sexu, který vás nenaplňuje, pak nastal čas pro nový začátek! Nakonec těch typů sexuálních frustrací tolik není a vznikají celkem logicky (povětšinou v dětství a v době, kdy jsme si utvářeli návyk na mezilidské vztahy a pocit důvěry). Každý si vybere, mnozí jsou i kombinacemi různých problémů a musím říci, že tady začnou padat klapky z očí opravdu s velkým rachotem. A úlevou.

Primárně je asi kniha určena vztahům, kde chcete něco opravit, kde zmizela vášeň a vztahům nakolik vyhořatým, že stojí před svým zánikem. V každém případě tady stojí za to bojovat. Jít a pochopit sebe. Sebe i druhého. Oběť i viníka – a uvidíte, že v drtivé většině případů se tady dá ještě něco dělat a vášeň se do ložnice navrátí. A jak autorka říká – soulad v duši, soulad v sexu – je souladem v životě jako takovém.

Široké kořeny bolestí

Principem Soulsexu je odhalit a otevřít neskutečně širokou škálu sexuálních bloků, bolestí, hněvu a vzteku na druhého – a to budete koukat, kolik toho je, jak se to projevuje a kde to má kořeny… a pochopení principu milování, lásky jako takové – z čehož posléze vzejde i náročný úkol autorky – dát znovu dohromady vztahy, ve kterých vládne sexuální chlad, omrzení, ale i vážnější problémy v podhoubí duše – vztek na druhého až nenávist.

První část knihy s názvem Starý sex otvírá bolavé rány a pokud něco takového v sobě máte, budete se to číst jedna báseň, tolik souznění tu najdete. Pochopení, laskavého slova a naděje, že takto to být nemusí. Nedomazlenost z dětství se dá dohnat. Bude to stát spoustu práce, spoustu jinak poskládaných myšlenek a spousta času – to už otvírá druhá část knihy s názvem Nový sex.

Spoustu „starého sexu“ máme ale vžitou jako normální. Je normální hrát orgasmus, je normální kupčit se sexem, je normální vyhořet… muži jsou sexuální predátoři. Impotence? Muž patří do koše, nebo alespoň nějaký ten posměšek za zády mu věnujme. Tohle všechno možná důvěrně známe, protože jsme to byli naučeni. A takové zvyky, byť podvědomé, jsou nesmírně nebezpečné. Ovlivňují pak i zdravé vztahy – naprosto zbytečně.

Spoustu starého sexu nyní můžeme hodit za hlavu, protože tu je sex nový. Víc souznící, víc vedený do duše, víc vedený pravými potřebami obou partnerů. A hlavně s pochopením toho, jak a kdy nám vzniká vášeň. Jak rozhoříme, jak se můžeme v náruči druhého uklidnit a nemusíme spolu ani spát.

Už nás ani nenapadne něco hrát… už nás nenapadne chtít s partnerem spát jen tehdy, když nám potom koupí nové boty.

Kořeny ještě hlubší…

Autorka zachází do velmi zajímavých témat, která byste na první pohled v něčem takovém nehledali. Zachází i do tématu vlivu rodinných, generačních, do toho, jak si předáváme nejen své zvyky ohledně vztahů, ale jak se to vše otiskuje do dědičnosti jako takové. Jakou energii čerpáme z partnera, jaký na nás zanechává otisk a proč se někdy po sexu cítíme zanešeni, špinaví? Jak dobrý sex dokáže roztočit kolo naší energie a tvořivosti, a dokonce životního úspěchu?

Naše prožívání sexu má dva hlavní rysy:

• Je pokračováním našeho dětství….
  • Je otiskem naší duše takové, jaká byla a jaká nyní je…

A v těchto dvou základních rovinách vždy hledejme řešení trablů.

Můžeme začít nacházet lásku k sobě a kdoví – třeba i k tomu, ke kterému se už vztah začínal přelamovat do nechuti a nenávisti.

O AUTORCE:

Eva-Maria Zurhorst je nejznámější německá vztahová poradkyně a autorka řady bestsellerů. Svou původní profesi novinářky vykonávala například v Jihoafrické republice a Egyptě. Později se jako komunikační poradkyně přesunula do sféry ekonomiky. Po absolvování dodatečného psychoterapeutického výcviku dnes se svým mužem Wolframem působí jako vztahový kouč a kouč pro rozvoj kariéry. Její knihy byly přeloženy do 17 jazyků.

Vydalo nakladatelství Synergie Publishing SE, 2019, www.synergiepublishing.com

Sdílej tento článek na Facebooku