Erika Fosterová se vrátila ve velkém stylu

Robert Bryndza - Osudné svědectví
Jeden z mých nejoblíbenějších autorů detektivek a thrillerů se konečně po několika letech vrátil s oblíbenou vyšetřovatelkou Erikou Fosterovou. Osudné svědectví asi všichni jeho fanoušci otevřeli s velkým očekáváním. Jak se toto znovuoživení povedlo?

Jsou tomu už 3 roky co pod názvem Smrtící tajnosti vyšel šestý díl téhle úžasné série. Tvůrce se rozhodl dát si na chvíli od Eriky oddech a tak trochu ji vyměnil za neméně sympatickou Kate Marshallovou. A musím se přiznat, že z mého pohledu to byl velice dobrý krok a rychle jsem si i její kolegyni oblíbil. Nyní se ovšem rozhodl navrátit směr své spisovatelské kariéry k ženě, která mu získala největší slávu.

A s ní samozřejmě přicházejí i její kolegové Mossová nebo Peterson. Společně začnou vyšetřovat případ brutálně zavražděné Vicky Clarkeové, která měla podcast o skutečných zločinech. Během vyšetřování se Erika dostává i na stopu sexuálnímu predátorovi, který obtěžoval mladé studentky. Najednou však přichází zásadní zvrat, jenž všechno obrací tak trochu naruby.

Ačkoliv je onen první zločin (a snad mohu prozradit, že není poslední) poměrně brutální, celá kniha vlastně není natolik temná, jak bych od ní po začátku očekával. Po drsném úvodu se totiž rozjíždí důkladné vyšetřování, pátrání po důkazech, výslechy a další nezbytné záležitosti. A právě o mravenčí policejní práci je vlastně celý tenhle příběh.

Dostanete při něm skoro všechno, co od něj očekáváte. Můžete se těšit i na náhled do Eričina soukromí. Vedle starých známých se objeví čerstvá postava z minulosti, která jí trochu převrátí všední dny. Nechybí ani domácí mazlíček a s ním i nový domov.

Především ovšem kniha obsahuje skvělou detektivní zápletku, v níž nechybějí zajímavé zvraty, akčnější scény, nečekaná odhalení a nakonec i parádní finále. Děj je celkově svižný, čemuž napomáhají i poměrně krátké kapitoly. Nudit se tedy rozhodně nebudete. Až téměř do konce většina z vás neodhalí pachatele, který je důmyslně schován pod velkým množstvím krycích pomůcek.

Jestliže jste tedy fanoušky této série, vlastně nemůžete být zklamáni. Zajímavé ovšem může být porovnání s již zmíněnou novější sérií Kate Marshallová. Za mě je totiž o něco temnější, což mě možná více přitahuje. Na druhou stranu si k Erice už fanoušci během šesti předchozích dílů udělali velice silný vztah, který není tak lehké překonat. Robert Bryndza v závěru přiznává, že do budoucna počítá s oběma hrdinkama, takže si každý přijde na své.

Osudné svědectví je pro mě skvělou knihou, ale nic jiného jsem vlastně od jejího autora ani neočekával. Těžko hledat nějaké chyby a ani to nechci dělat. Všemu vévodí famózní obálka, která vás okamžitě přitáhne k samotné knize. Vzhledem k tomu, že se jedná o již 7. díl této série, tak ho samozřejmě nemohu doporučit těm, kteří předchozí části nečetli. Fanoušci Eriky Fosterové by si ho ovšem rozhodně neměli nechat ujít. Snad bude tentokrát její pauza o něco kratší. I když jak jsem psal, ani Kate Marschallová se zdaleka nechystá na odpočinek.

Knihu Osudné svědectví můžete zakoupit na stránkách společnosti Grada.